U kunt uw ondersteuning op elk moment beëindigen door uw overeenkomst met de zorgaanbieder op te zeggen. U hoeft daarvoor geen reden op te geven.
Om de ondersteuning te beëindigen, stuurt u een opzegbrief naar de zorgaanbieder. Dat gebeurt het best via een aangetekende brief. Zo is het duidelijk wanneer de opzegtermijn start.
U moet een opzegtermijn respecteren.
- standaard is dat drie maanden
- u en uw zorgaanbieder kunnen een andere termijn afspreken
Tijdens de opzegperiode:
- blijft u de zorgaanbieder betalen volgens de afspraken in de IDO
- krijgt u de ondersteuning van de zorgaanbieder volgens de afspraken in de IDO
Na onderling akkoord kunt u en uw zorgaanbieder hiervan afwijken.
Na de opzegtermijn stopt de ondersteuning definitief.
Respecteert u de opzegtermijn niet?
- Uw zorgaanbieder kan een verbrekingsvergoeding vragen. Die vergoeding komt overeen met de kosten voor drie maanden ondersteuning.
Valt de opzeg binnen de proefperiode?
Dan mag die vergoeding niet meer bedragen dan de kosten voor één maand ondersteuning. Als de opzegtermijn tijdens de proefperiode korter is dan één maand, dan komt het bedrag van de verbrekingsvergoeding overeen met de kosten voor de ondersteuning gedurende de opzegtermijn.