In deze handleiding leest u hoe u als zorgaanbieder uw woon- en leefkosten kunt ingeven in het e-loket mijnvaph.be en hoe deze gepresenteerd worden op Zorgwijs.
Met dit formulier rapporteert u over de werking van uw unit, conform artikel 20 van het besluit van de Vlaamse Regering van 24 november 2017 over de erkenning en de subsidiëring van voorzieningen die ondersteuning bieden aan personen met een handicap in de gevangenis, en van units voor geïnterneerden.
Presentatie n.a.v. de aanvullende infosessie in samenwerking met Opgroeien voor centra voor ernstige gedrags- en emotionele stoornissen - 24 oktober 2024.
Een aanvraag van een tijdelijk persoonsvolgend budget via de noodprocedure moet snel behandeld kunnen worden. Aanvragen via de post zijn langer onderweg dan aanvragen via het e-loket mijnvaph.be. Personen die een aanvraag voor een tijdelijk persoonsvolgend budget via de noodprocedure willen indienen, kunnen niet altijd zelf een aanvraag digitaal indienen. Om die personen te ondersteunen, start het VAPH een proefproject. Binnen dit proefproject kunnen professionals, werkzaam bij een DMW van een ziekenfonds, een DOP, een MDT of een VZA, via het e-loket mijnvaph.be namens de persoon met een handicap een aanvraag van een tijdelijk persoonsvolgend budget via de noodprocedure indienen.
Met dit formulier meldt u als aanbieder van rechtstreeks toegankelijke hulp aan het VAPH dat u in het komende of lopende werkingsjaar een deel van uw middelen zal inzetten voor het realiseren van sectorale en intersectorale samenwerking en netwerking.
Met dit formulier meldt u als aanbieder van rechtstreeks toegankelijke hulp aan het VAPH dat u in het komende of lopende werkingsjaar een deel van uw middelen zult inzetten voor het realiseren van een innovatief project/traject.
Met dit formulier dient u als vergunde zorgaanbieder (VZA) of als multifunctioneel centrum (MFC) een aanvraag in voor een erkenning als gespecialiseerd multidisciplinair team (MDT) in het kader van individuele materiële bijstand (IMB).
Vanaf 1 oktober 2024 worden een aantal aanpassingen aan de refertelijst, de refertelijst bis en de hulpmiddelenfiches doorgevoerd. De wijzigingen gelden voor aanvragen die ingediend worden vanaf die datum. In deze infonota lichten we toe wat de aanpassingen precies inhouden.