Vanaf 31 januari zal het e-loket mijnvaph.be er anders uitzien. Een nieuwe zijnavigatie en startpagina zorgen voor meer gebruiksvriendelijkheid en duidelijkheid.
Wat is er nieuw vanaf 31 januari?
- Menu: het hoofdmenu is anders georganiseerd via de zijnavigatie. Menu-items zijn samengevoegd voor een betere overzichtelijkheid. Daardoor vindt u sneller de informatie die u zoekt.
- Startpagina: de startpagina van een dossier waarin u werkt, is nu intuïtiever en biedt directe toegang tot de belangrijkste functies.
Enkele voorbeelden van aanpassingen:
- Directe toegang tot veelgebruikte functies: op de startpagina van een dossier vinden zorggebruikers nu directe links naar functionaliteiten zoals ‘Het resterende budget raadplegen’, ‘Opvragen vrij besteedbaar deel’ en ‘Overzicht aanvragen hulpmiddelen’.
- Samengevoegde menu-items: vragen aan het VAPH, contactgegevens, toestemmingen en informatie over wie toegang heeft tot een dossier zijn nu samengebracht onder het menu-item ‘Profiel’. De aanvragen voor ondersteuning (voor hulpmiddelen, een persoonsvolgend budget …) zijn nu te vinden onder het menu-item ‘Overzicht aanvragen’.
Voor MDT’s is er, op de startpagina van een dossier, een aparte tegel voorzien met een snelkoppeling naar de pagina met verslagen.
Waarom de aanpassingen?
We streven er voortdurend naar om mijnvaph.be te verbeteren en de best mogelijke gebruikerservaring te bieden. Door de aanpassingen kan de applicatie efficiënter gebruikt worden.