De jaarwisseling is steevast een drukke periode in het kader van de administratie van uw persoonlijke-assistentiebudget (PAB) of persoonsvolgend-budget (PVB). Het voorgaande budgetjaar wordt afgesloten, u dient de laatste kosten en creditnota’s in bij het VAPH ... Tegelijk start er een nieuw budgetjaar waarvoor u de eerste kosten indient, het vrij besteedbaar deel opvraagt etc.
Budgethouders bezorgen daardoor meer documenten aan het team Budgetbesteding dan in eender welke periode van het jaar.
Die drukte veroorzaakt bij het VAPH een iets langere verwerkingstijd van de door u bezorgde documenten dan in de rest van het jaar. Het kan dus zijn dat u een paar dagen langer dan u van ons gewend bent moet wachten op de effectieve terugstorting van ingediende kosten, of het goedkeuren van overeenkomsten etc. Ook kan het langer duren vooraleer u van ons een antwoord ontvangt op uw vraag per mail of via het contactformulier op onze website.
Het VAPH respecteert echter altijd de richtlijn dat uiterlijk 30 dagen na ontvangst en goedkeuring van uw ingediende kostenstaat uw kosten terugbetaald zullen worden via de aparte PVB-rekening. Documenten digitaal bezorgen via het e-loket mijnvaph.be resulteert nog altijd in de snelste verwerkingstijd.